Proximar Seafood

Landbasert oppdrettsanlegg i Japan

Om Proximar Seafood

Oppdrett av fisk i landbaserte anlegg i umiddelbar nærhet til marked gjør Proximar i stand til å produsere atlantisk laks av den høyeste kvalitet, uten medisiner og uten påvirkning fra tradisjonelle utfordringer som lakselus og mikroplast. Ved å kombinere norsk havbrukskompetanse med moderne teknologi, skal Proximar levere det japanske markedet fersk laks, fra anlegg til tallerken, innen en dag.

Vår rolle

• Brandidentitet  
• Web design
• Brand strategy
• Selskapspresentasjon
• Webside

Identitet og merkevare

Apphusets rolle har vært å hjelpe Proximar med visuell identitet og merkevare-strategi. Et sett med idealer skulle transformeres til en elegant merkevare, og den visuelle identiteten skal gjenspeile Proximars løfte om å levere produkter av enestående kvalitet.

Proximar Seafood-logoen trekker først og fremst sitt visuelle språk fra Japans kraftigste symbol - den stigende solen. Logoen er laget med omtanke for den stigende solen, og detaljene gjør at symbolet kommuniseres tydelig i enhver sammenheng. Skrifttypen gjenspeiler sans, eleganse og skjønnhet i japansk kalligrafi.

Merkevareprofil

Når Proximar Seafood skulle introduseres for verden ønsket man en fremstilling som gikk utover den idylliske skjønnheten i deres beliggenhet, og teknologiens sofistikering. Proximar Seafood representerer et merke som er bygget rundt klare verdier, med dedikasjon til kvalitet.

Ved å benytte et skreddersydd sett med retningslinjer kunne man illustrere dette overfor samarbeidspartnere og kunder. Proximar Seafood er et førsteklasses merke med en grunnleggende visjon i sitt oppdrag: “å levere sjømat av ypperste kvalitet til et kompromissløst marked, uten at det går ut over planeten vår."

Proximar Seafood representerer tradisjon, respekt, optimisme og kvalitet. Merkevaren er designet for å gjenspeile en fullstendig bevisst aktør som gjennom sine handlinger fremstår fremragende, seriøs, åpen og pålitelig.

"Når det kommer til designarbeidet av Proximars merkevare er vi svært fornøyd. Dialogen var fra start til slutt god, og det er et team som er enkelt og behagelig å jobbe med. Designet gjenspeiler målgruppen vi ønsker å bli assosiert med, og engasjementet i sin helhet var en ryddig og effektiv prosess."
- Pål Grimsrud, CFO Proximar Seafood

Enestående kvalitet

Proximar Seafood skal gjenspeile kvalitet fra A til Å. Ekspertise fra de dypeste fjordene i Norge kombinert med en fantastisk beliggenhet og nærhet til markedet i Japan. Den beste kvaliteteten på den ferskeste fisken. Disse idealene er transformert til en elegant merkevare, og den visuelle identiteten gjenspeiler Proximars løfte om å levere produkter av enestående kvalitet.

11 år med digital skreddersøm og apputvikling

Ta kontakt