Med en nasjonal representativ gruppe på 150.000 aktive hjerteflimmer i dag, er potensialet til dette produktet på verdensbasis enorm. Den mest utsatte gruppen er i alderen 60+. Pasient-grensesnittet er intuitivt og visuelt, og skal være enkelt å forstå. Appen kommuniserer også sensitive data, noe som gjør det viktig at brukerveiledning, visuelle analyser og videreformidling av data er forklarende og føles trygt.
Med banebrytende teknologi liggende til grunn er brukergrensesnittet i en native mobile app nødvendig for å oppnå kommunikasjonen aktøren ønsket. Fleksibilitet i varslinger, responstid og design var avgjørende for den ønskede sømløse kundereisen.
Når testen er gjennomført blir bruker presentert for resultatene i appen. Man kan deretter velge å videresende resultat til egen fastlege. Fastlege har, med samtykke fra sin pasient, tilgang til data og resultatet av testen. I tillegg til å lage et visuelt oversiktlig resultat for pasient, er det tilrettelagt for visning av mer avanserte data for den fagkyndige fastlege. Dette gir fastlegen bedre forutsetning for kommunikasjon og behandling av pasient.